وقتی یک بازی طراحی می کنید در هر فرم Frame باید محاسبات به روز رسانی بشه . منظور از محاسبات مکان اجسام ، سرعت ، جهت و اینکه کاربر داره چه ورودی هایی وارد می کنه. برای اینکار دوتا انتخاب داریم :
استفاده از Update یا FixUpdate

Update دقیقا قبل از rendering یک فرم فراخوانی میشه و بیشتر بازی در این قسمت نوشته میشه.
FixUpdate قبل از انجام محاسبات فیزیکی بازی انجام میشه. و اینجاست که کدهای مربوط به فیزیک رو باید نوشت.

اگر با مفاهیم شی گرایی و سی شارپ هستید یادگیری این موتور براتون لذت بخش خواهد بود.
می تونید جلسه سوم و چهارم این لینک رو برای اشنایی با محیط و مقدمات دانلود کنید.

LateUpdate هم در واقع مثل update است اما وقتی رخ می دهد که به طور قطعی مطمین هستیم همه ی اتفاقات توی update رخ داده است