فرض کنید میخواهیم وقتی دو جسم به هم می خورن اتفاق خاصی رخ بده . مثلا یه تعداد سکه تو محیط بازی داشته باشیم. که با توپ اونا رو جمع کنیم. برای تشخیص برخورد از تابع  OnTriggerEnter به صورت زیر استفاده میکنیم:


void OnTriggerEnter(Collider other) 
    {
        if (other.gameObject.CompareTag("PickUp"))
        {
            other.gameObject.SetActive (false);         }     }
هر موقع برخوردی بین شی ما و اشیا دیگر رخ بده این تابع فراخوانی میشه ، و با other.gameobject به شی دیگر دسترسی داریم و با gameobject به شی خودمان. توجه کنید که باید چک شود که آیا به جسم مورد نظر خوردیم یا نه . که از طریق مقایسه تگ انجام میشه .

در ضمن باید در قسمت collider تیک is trigger روی برای اجسامی که قراره تابع رو فراخوانی کنند فعال بشه