برای اینکه یک rigidbody رو با کیبرد یا موس تکون بدید از کد زیر استفاده می کنیم.
using System.Collections;خب اول یک متغییر از جنس rigidbody میسازیم . در قسمت استارت اون شی رو به متغییری که تعریف کردیم اضافه می کنیم. در FixUpdate دو خط اول ورودی ها رو اسکن میکنه ، خط بعدی یک متغییر از نوع Vector3 میسازه ، و در اخر هم با تابع addforce به جسم نیرو وارد میکنیم
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour { public float speed; private Rigidbody rb; void Start () { rb = GetComponent<Rigidbody>(); } void FixedUpdate () { float moveHorizontal = Input.GetAxis ("Horizontal"); float moveVertical = Input.GetAxis ("Vertical"); Vector3 movement = new Vector3 (moveHorizontal, 0.0f, moveVertical); rb.AddForce (movement * speed); }
}